БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ ЗА ТЕМОЮ:
Інклюзивність шкільних їдалень
Опубліковано:
14 грудня 2021
Безбар’єрність та інклюзивність є наскрізною лінією освітнього законодавства. Мова йде про забезпечення вільного та безпечного пересування будівлею закладу освіти — важливо, що не тільки в коридорах та класах, а й в інших приміщеннях, зокрема й у шкільних їдальнях. Важливо, що облаштування архітектурної доступності, безбар’єрності та елементів універсального дизайну закладів освіти стосується не тільки дітей, а й інших учасників освітнього процесу.
Харчування дітей з особливими освітніми потребами має повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до вікових особливостей.
Списки дітей, які потребують дієтичного харчування, складаються медичною сестрою з дієтичного харчування закладу освіти та надаються педагогам і кухарям.
Учням початкової школи, які мають особливі освітні потреби, під час сніданку або обіду, за потреби, допомагають вчитель, асистент вчителя або сестра медична з дієтичного харчування. Зокрема, вони контролюють дотримання особистої гігієни перед прийняттям їжі, допомагають вибирати страви у разі відмінності меню, а також визначають чи не гаряча страва тощо.
Інколи діти з особливими освітніми потребами потребують більше часу для завершення сніданку або обіду. Тому варто поважати їхні особливості, виявляти терпіння та спонукати з'їсти всю страву, не зважаючи на завершення перерви.
Для дітей зі зниженим зором бажано використовувати чашки контрастних кольорів і посуд (біла тарілка на темній скатертині чи навпаки). Склянку чи чашку з напоєм не слід наповнювати до країв, аби запобігти розливанню.
Для дітей з тяжкими порушеннями мовлення та дітей з порушеннями слуху доцільно розмістити в шкільній їдальні відповідні піктограми, умовні позначення, ілюстрації, що сприятимуть їхній орієнтації, також допоможуть із вибором меню.
БІЛЬШЕ МАТЕРІАЛІВ ЗА ТЕМОЮ: