Процедуру конкурентного діалогу застосовують у разі, якщо Замовник не може точно визначити технічні та якісні характеристики товару, роботи, послуги і для цього йому потрібні переговори з ринком.
Конкурентний діалог є двоетапною конкурентною процедурою, яка передбачає проведення переговорів з постачальниками на першому етапі. Метою таких переговорів є підготовка оптимальних технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі.
Найбільш оптимальною ця процедура є для закупівель, які носять складний, спеціалізований характер, зокрема комплексних послуг, виконання яких можливе з використанням різних технічних рішень.
Процедура конкурентного діалогу складається з двох етапів:
1 етап - для визначення технічних умов. Тобто на підставі запропонованих рішень Постачальників та проведених з ними переговорів, Замовник може сформулювати предмет закупівлі та технічні вимоги до нього: